DOMY, KTÓRE CIE ZACHWYCĄ

środa, lutego 15, 2017


Od jakiegoś czasu szukam idealnego projektu domu dla moich rodziców.
Od ponad 30 lat mieszkają w domku jednorodzinnym z dużym cudownym ogrodem w stylu japońskim, który przez lata wypracowały zdolne ręce mojej kochanej mamy. Rzecz w tym, że zakotwiczyli się w smutnym małym miasteczku, w którym co drugi sklep jest zamknięty a co trzeci plajtuje. Co krok to fryzjer a co dwa sklep odzieżowy bez odzieży.  Miasto bez pomysłu na siebie. Brudne i szare, w którym bezrobocie jest większe niż populacji w mieści.

Wraz z rodzeństwem namawiamy ich aby przenieśli się bliżej nas. Dom naszych rodziców, choć zadbany, jest niefunkcjonalny. Wybudowany w okresie stanu wojennego co raz bardziej daje się we znaki i wymaga remontu. Za kilka lat coraz trudniej będzie im wchodzić po wąskich schodach na górę, jeszcze trudniej po nich zejść. Szukam zatem projektu domu parterowego, dobrze oszklonego, przestrzennego, nowoczesnego.

Projekt domu Home Koncept-38  byłby spełnieniem oczekiwań moich rodziców. Moja mama kocha jasne wnętrza,  z dużymi oknami do samej podłogi.  W tym domu komunikacja między pokojami jest bardzo komfortowa. Kocham salony połączone z kuchnią, a tutaj urzekł mnie pomysł projektanta na odcięcie strefy kuchennej od wypoczynkowej. Chociaż kuchnia, jadalnia i salon tworzą jedną całość, to wprowadzony do projektu układ L  delikatnie dzieli te strefy. Niby masz oko na całość, ale nie każdy ma oko na Ciebie. Propozycja kominka w strefie telewizyjnej to już szczyt marzeń. Zawsze mi się to podobało i wiem, że gdybym to ja się budowała, na pewno szukałabym projektu z kominkiem właśnie w tym miejscu. Zachwyca mnie też cudowny taras, który można podzielić na cześć towarzyską i wypoczynkową. Wszystko wydaje się tutaj przestronne, swobodne i przemyślane. Moje oczekiwania spełnia na pewno, jestem ciekawa reakcji rodziców.


   źródło:extradom.pl








  

Chciałam wam jeszcze pokazać niespotykany projekt domu, którego industrialny dizajn zapiera dech w piersiach. Projekt Alfa to zdecydowanie mój faworyt. Elewacja z okładziny kamiennej  płaski dach, prosta, nowoczesna bryła zrobiły na mnie piorunujące wrażenie. Trochę zabunkrowany ale zachwycający. Oczekiwałabym większych okien od frontu ale patrząc na całość jest w nim to coś. Takiego extra domu nigdzie nie widziałam. Kanciasty i geometryczny wpasowuje się w mój charakter. Zwykle kiedy rozmawiam przez telefon rysuję kwadraty 3D co ponoć oznacza, że jestem osobą uporządkowaną i skoncentrowaną. Kiedy mam do wyboru stół okrągły czy kwadratowy, wybiorę kwadrat,  talerze okrągłe czy kwadratowe - wybiorę kwadratowe, itd.

Swobodna przestrzeń wewnątrz tego domu charakteryzuje się przestronną strefą dzienną oraz bardzo ustawną kuchnią co jest zdecydowanie na plus. Dom posiada  pokoje z dużymi oknami balkonowymi, pomieszczenie gospodarcze i  cudowny taras.  Duże okna to dla mnie niezbędnik. Jasne wnętrza wpływają pozytywnie na nasze samopoczucie, pobudzają do działania i pozwalają cieszyć się widokiem. Bardzo ciekawy projekt.


  Źródło: extradom.pl

Jak widzicie lubuję się w domach parterowych. Pewnie dlatego, że mama wyczuliła mnie na przyszłość, abym budując kiedyś dom miała na uwadze  swoją starość. Niestety, dom parterowy wymaga dużej działki i często jest jedynie w zasięgu marzeń. Trzeba piąć się w górę, niemniej takie domy, są równie piękne, funkcjonalne, jasne i ustawne. 



ZOBACZ RÓWNIEŻ

8 komentarzy

  1. Fantastyczne projekty :) Bardzo podoba mi się ten salon z turkusowymi meblami.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również, chociaż to nie mój kolor to jednak ta stylizacja robi wrażenie.

      Usuń
  2. Przepiękne <3
    Ja również kocham domy parterowe, są zdecydowanie wygodniejsze w użytkowaniu. U mnie jest niewielkie pięterko, znajdujące się na połowie domu , są tam 2 pokoje, ale powiem szczerze, że bardzo rzadko do nich zaglądam:)
    Pozdrawiam ciepło, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy kocha swój dom taki jaki ma. Mój rodzinny też ma piętro, ale schody z dołu do góry to absolutna porażka. Wąskie w pionie i stopniach.
      Dziękuję za komentarz.

      Usuń
  3. Obie propozycje bardzo mi się podobają. Wystrój również. Dzięki za inspiracje. Ania K.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyjątkowe projekty . Chętnie zamieszkałabym w takim domu. Jestem pod wrażeniem!
    Nicole

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam domy parterowe, niedługo sama w jednym zamieszkam :-) Rzeczywiście jest tak, że głównym ogranicznikiem jest rozmiar działki. Szczególnie ma to znaczenie przy domach powyżej 130-150 m2. Projekty które wybrałaś są bardzo ciekawe, wyjątkowo przypadła mi do gustu otwarta kuchnia na salon w pierwszej propozycji. Super pomysł :-) Jednak to co widzę na pierwszy rzut oka jako "świeżo budująca" to koszty budowy jednego i drugiego budynku. Na pewno nie będą to tanie domy. Jednak obie propozycje urokliwe, rodzicom na pewno dobrze by się w nich mieszkało :-)
    Pozdrawiam
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że zajrzałaś i zostawiłas komentarz.

      Usuń

Dziękuję za wizytę, Nie znikaj stąd bez śladu. Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz :)